Puno, Amantani en Taquile - Reisverslag uit Puno, Peru van Sonja en Carin Juurlink - WaarBenJij.nu Puno, Amantani en Taquile - Reisverslag uit Puno, Peru van Sonja en Carin Juurlink - WaarBenJij.nu

Puno, Amantani en Taquile

Blijf op de hoogte en volg Sonja en Carin

18 April 2018 | Peru, Puno

18-04-2018
We zijn nu terwijl we dit schrijven onderweg met de bus (6 uur rijden) naar Cusco en laten we Puno achter.
Afgelopen dagen in Puno zijn we met de boot naar de drijvende eilanden van de Uros-indianen geweest daarna 2 en half uur varen over het Ticaca Meer (het grootste en hoogst gelegen meer ter wereld) naar het eiland ”Amantani” waar de Inka’s wonen. Daar hebben we 1 nacht geslapen bij de mensen in huis. Daar aangekomen op het eiland stonden onze gastouders al op ons te wachten. En wenkte dat we mee moesten komen, dat hebben we geweten, we moesten een hoge berg beklimmen in de brandende zon, en onze gastouder had natuurlijk nergens last van maar wij hebben een enkele keer gedacht dit overleven we niet. Uit eindelijk halfdood daar aangekomen, stond ons eten klaar, wij gingen eten aan de tafel en zij op de grond. Geen tv, radio of internet maar wel zonnepanelen.
Avonds, was er een lokale disco met live muziek, wij gingen uiteraard in de traditionele kleding die de bevolking ook aan heeft, super leuk om mee te maken
Volgende dag namen we afscheid van onze gastouders en vertrokken naar het eiland” Taquile” eigendom van Unesco, op dit eiland word er veel gebreid en geweven door de mannen.
Nou, dat hebben we ook geweten “moesten we weer de halve Andes beklimmen”
Middags, terug in het hotel, lekker douchen, en het bed in (18.00)
Maar we hebben het hartstikke leuk gehad en een goede training voor het beklimmen van de Machu Picchu
Groetjes, en liefs van ons

• 19 April 2018 - 08:01

Alie:

Supermooi om te lezen hoe jullie het daar beleven.
    Prachtige foto's.
    Blijf genieten samen.
    Kus Bennie en Alie

• 19 April 2018 - 08:43

Aly:

Indrukwekkend allemaal hoor! Fantastisch voor jullie om mee te maken, geniet nog!

• 19 April 2018 - 09:10

Geke:

Hartstikke mooi om dit mee te maken.
    Vast zere spieren.

• 19 April 2018 - 09:13

Jan:

Op die ene foto lijken jullie net de dansmariekes van de Turftrappers. Weer mooie foto's en een hele belevenis. Kusjes Jan en kinderen.

• 20 April 2018 - 10:30

Hennie:

Mooie foto’s en wat een belevenissen. Je komt vast afgetraind terug